Translanguaging – Il caso studio di una classe di accoglienza danese

Translanguaging – Il caso studio di una classe di accoglienza danese
SCIREARLY project
Implement
Pedagogies
2024
(Italian) Download

Il Translanguaging è un approccio pedagogico che valorizza le diverse lingue degli studenti come risorse per l’apprendimento. Questo strumento si basa sul ricorso al translanguaging ai fini dell’insegnamento del danese ai minori che frequentano le scuole della Danimarca senza conoscere o avendo una scarsa padronanza della lingua. Il translanguaging è sia una forma mentis che un approccio e una metodologia specifica in grado non solo di migliorare la capacità di parlare la seconda lingua, ma anche potenziare la capacità di scrittura e altre abilità.

Related tools

View all

Sign up to our newsletter

Contact

SCIREARLY

info@scirearly.eu

University of Deusto - Avda. de Universidades, 24, 48600 Bilbao, Spain

European Union flag This project has received funding from the European Union’s Horizon Europe research and innovation programme under grant agreement No. 101061288
This website reflects only the authors’ view. The European Commission is not liable for any use that may be made of the information contained herein.
 Translations are automatically generated by the Google Translate plug-in. The SCIREARLY consortium declines responsibility for errors due to the limitations of the translation software.
Translate